k hoop jullie interesse te wekken met één van mijn eigen gameprojecten waar ik hard aan bezig ben. Dit wilde ik doen in de vorm van een zelfgemaakte gametrailer op basis van al wat beelden die ik eerder toonde(wel even een nieuw topic hiervoor aangemaakt, anders sneeuwt het weg merk ik)
Gametrailer Epic Balls
Dit spel is heel erg geïnspireerd door spellen als Tetris Attack en Bust a Move. Er zit dan ook een dynamisch combo systeem in waar je tijdens het wegspelen van ballen grote invloed op hebt.
De moeilijkheidsgraad wordt bepaald door het tempo, aantal ballen tegelijk, aantal kleuren en de snelheid van de ballen bepaalt.
Er is planning voor een storymode, versusmode en marathonmode. De echte kracht licht in mijn ogen in ieder geval in het combosysteem, waar we echt alles aan willen doen om het belonend aan te laten voelen.
We zijn in ieder geval nog in een vroege fase en alles kan nog aangepast worden waaronder het tempo en hoe het battlesysteem precies in elkaar gaat zitten. Maar voel je vrij om dingen op of aan te merken wat het spel nog boeiender kan maken.
Met wat geluk kan ik volgende week een ander gameconcept tonen op een veel bekender concept gebaseerd. Dit zijn dan 2 van 35+ spel ideeën die ik wil uitwerken op deze wijze en ik altijd wel geïnteresseerd ben in mensen die goed zijn met Unity/GameMaker of met muziek.
Ik ben benieuwd wat jullie zover vinden van het concept.
Last edited on: 28-12-2012 23:46
Last edited on: 04-12-2013 20:15
Last edited on: 23-02-2014 17:17
Last edited on: 23-02-2014 17:19
Last edited on: 17-04-2014 09:17
Last edited on: 29-04-2014 18:15
Last edited on: 01-05-2014 16:12
http://www.heinyreimes.nl/blog voor gratis kleurplaten, photoshop tutorials en inzichten op visuele communicatie.
Misschien zou het leuk zijn (extra level of zo) om niet alleen de reeks ballen rond te kunnen draaien, maar ook nog een stukje bewegen binnen b.v. een cirkel. Dus dat de gamer het middelpunt wat kan bewegen zodat ballen eerder opgevangen kunnen worden waardoor misschien soms de snelheid weer extra omhoog kan. 'T is natuurlijk maar een idee; je uitgangspunt ziet er in ieder geval al goed uit volgens mij.
Succes.
Kan absoluut, maar op dit moment zijn we al aan het knokken betreffende de moeilijkheidsgraad, want voor de meesten is het al snel te moeilijk.
WE willen heilig vasthouden aan het "easy to learn, hard to master" principe.
http://www.heinyreimes.nl/blog voor gratis kleurplaten, photoshop tutorials en inzichten op visuele communicatie.
Ze hadden de gametrailer geplaatst terwijl ik dacht dat ie enkel in het archief zou komen... Toch word je daar blij van .
http://www.heinyreimes.nl/blog voor gratis kleurplaten, photoshop tutorials en inzichten op visuele communicatie.
Laat me raden, jij hebt net dezelfde mails als ik gehad over het programma ? Ik heb het duidelijk niet goed gelezen >>...
*Update*
Meteen even Martine gebeld en het een maand kunnen verschuiven(en de naam van de programmeur aan moeten passen)
Maar jij bent dus een programmeur bij Stolen Couch?
http://www.heinyreimes.nl/blog voor gratis kleurplaten, photoshop tutorials en inzichten op visuele communicatie.
Programmeur @ eigen bedrijf (VOF) met vijf anderen, Stolen Couch Games. Stonden er in december @ netwerklunch met Castaway Paradise en zijn ook gevestigd @ DGG.
Verder Ichi en Kids VS Goblins uitgebracht het afgelopen jaar.
Knap om met zoveel mensen samen een VOF te starten, kennen jullie elkaar van de opleiding?
http://www.heinyreimes.nl/blog voor gratis kleurplaten, photoshop tutorials en inzichten op visuele communicatie.
Hey, ik ben geen olifant
http://www.heinyreimes.nl/blog voor gratis kleurplaten, photoshop tutorials en inzichten op visuele communicatie.
Maar gelukkig nu een samenwerkingspartner in Fatazm gevonden (gamestudio in Den Bosch)...
Ook hard verder aan het werken aan andere titels waaronder Roche Fusion, welke zeer goed ontvangen werd door studenten op de UU en de mensen die op de Dutch Game Garden netwerklunch komen
http://www.insidegamer.nl/community/column/29029/zelf-spellen-maken-roche-fusion
Het is een top down shoot 'm up, dat gestart is door Paul 'Amulware' Scharf en Tom 'Cireon' Rijnbeek. Ik ben erbij gekomen voor de graphics en het concept verder uit te werken.
Aankomende dinsdag wordt er een vroege beta getoond op de Universiteit Utrecht en woensdag op de Dutch Game Garden.
http://amulware.net/beardgame/news/
Hierbij even het grafische werk waar ik aan bezig ben:
We zijn druk bezig om het op verschillende wijze een uniek karakter te geven en ook te vullen met alles wat ons boeit aan andere shoot 'm ups:
- Tron stijl kleur en effecten
- Geometrywars achtige licht effecten
- Transformaties van het schip en de tegenstanders in het spel.
- Grote ladingen kogels
- Grote ladingen upgrades, secondary weapons, raketten etc
- Enorme gelaagdheid/semi 3D (het is allemaal 2D art)
- Vele animaties in de schepen, zodat het wat dynamischer oogt.
- Gameplay elementen bekend uit alle klassiekers.
Bij deze een klein gameplayfilmpje, maar was nog in alhpa status (geen transformaties, bijzondere wapens, geen achtergronde et etc), maar het laat wat effecten zien.
http://www.heinyreimes.nl/blog voor gratis kleurplaten, photoshop tutorials en inzichten op visuele communicatie.
Het filmpje waar je over spreekt zie ik er helaas niet staan, zal wel iets fout zijn gegaan met de tags.
PSN: Ivo001
http://www.youtube.com/watch?v=L-RFjKC7POw&feature=c4-overview&list=UU3wq-r5n1CevGCWI6AasWmA
Bij deze
http://www.heinyreimes.nl/blog voor gratis kleurplaten, photoshop tutorials en inzichten op visuele communicatie.
Geplaatst op:
Gamekings.tv
364gaming.nl
3nter.nl
gamersnet.nl
gamingnation.nl
strunkgamers.com
nwtv.nl
Control-online.nl
Aankomend op:
Gamestalker.nl
En zelf op de volgende mijn eigen artikeltje aangemaakt:
http://www.insidegamer.nl/community/impressie/29175/publieke-beta-roche-fusion-met-leaderboard
http://www.gamer.nl/community/weblog/452342/publieke-beta-roche-fusion
http://www.heinyreimes.nl/blog voor gratis kleurplaten, photoshop tutorials en inzichten op visuele communicatie.
Quote:
Daar wachtte ik op
Op www.rochefusion.com is nu de publieke beta te vinden van Roche Fusion. Inclusief leaderboards.
Gamekings.tv
364gaming.nl
Hebben het al opgepikt!
(whoot)
Gepost door: Heinster op 20-02-2014 12:30
Gamekings.tv
364gaming.nl
Hebben het al opgepikt!
(whoot)
Gepost door: Heinster op 20-02-2014 12:30
Liefhebber van popcorn en nutteloze discussies.
Maar als je hem getest, laat iets horen. Ook als je het slecht vond, laat dan ook weten waarom, dan kunnen we er iets aan doen .
http://www.heinyreimes.nl/blog voor gratis kleurplaten, photoshop tutorials en inzichten op visuele communicatie.
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Zodat iedereen het kan checken
http://www.heinyreimes.nl/blog voor gratis kleurplaten, photoshop tutorials en inzichten op visuele communicatie.
https://www.youtube.com/watch?v=uuXuat40AXA
https://www.youtube.com/watch?v=KHcFWDQTwRY
https://www.youtube.com/watch?v=V7jyTVtfrw0
https://www.youtube.com/watch?v=EZMw_OggbMc
http://www.heinyreimes.nl/blog voor gratis kleurplaten, photoshop tutorials en inzichten op visuele communicatie.
Wel een paar puntjes:
- De chaos lijkt te smeken om een warp functie (à la Velocity Ultra), misschien een idee voor een powerup?
- Ik ben geen groot fan van de Geometry Wars graphics. Ik snap waarom je het doet, meer zou liever iets originelers zien.
- Breng dit spel uit voor PS Vita en je loopt binnen, gewoon een tip
Quote:
Ziet er echt goed uit Heinster! Het is een soort bullethell versie van Space Invaders (was dat ook het idee? )
Wel een paar puntjes:
- De chaos lijkt te smeken om een warp functie (à la Velocity Ultra), misschien een idee voor een powerup?
- Ik ben geen groot fan van de Geometry Wars graphics. Ik snap waarom je het doet, meer zou liever iets originelers zien.
- Breng dit spel uit voor PS Vita en je loopt binnen, gewoon een tip
Gepost door: Beloved op 17-04-2014 12:45
Wel een paar puntjes:
- De chaos lijkt te smeken om een warp functie (à la Velocity Ultra), misschien een idee voor een powerup?
- Ik ben geen groot fan van de Geometry Wars graphics. Ik snap waarom je het doet, meer zou liever iets originelers zien.
- Breng dit spel uit voor PS Vita en je loopt binnen, gewoon een tip
Gepost door: Beloved op 17-04-2014 12:45
Thnx!
- We zitten al te denken aan een dash-attack als passive upgrade... Twee keer een bepaalde richting en je bent een moment onkwetsbaar.
- We hebben ons zeker laten inspireren door Geometry Wars, maar ook Tron en dergelijke. Van daaruit hebben we ons eigen stijltje gekozen. We wilden wel degelijk meer detail dan geometrywars, maar we zijn maar een 3 man team, dus we zijn enigszins beperkt. Maar zover ben je de enigste die er niet positief over is(wat je goed recht is ) en gaan we vooral voor wat de massa bevalt(en waar we zelf achter kunnen staan).
- We moeten eerst de aandacht zien te krijgen en te houden, voordat we aan ports denken . Als het op de PC's niet zal lopen, zal de Vita weinig kunnen bijdragen.
http://www.heinyreimes.nl/blog voor gratis kleurplaten, photoshop tutorials en inzichten op visuele communicatie.